Psaní příspěvků
Po schválení registrace hrajete v herních knihách, které najdete vpravo pod sekcí „mapa.“ Tato mapa se vám v pravém menu zobrazí až po schválení!Zde si rozkliknete určité místo a tam začnete hrát (kliknete na "Přidat příspěvek" a napíšete text svého příspěvků. Nejlepší by bylo, aby váš první příspěvek byl na okraji mapy, z čistě logického hlediska. Vaše liška se přeci jen tak nezjeví uprostřed Saeronu. :) Přímou řeč v příspěvcích píšeme tučně (tlačítko B) a s uvozovkami.
Myšlenky postavy poté kurzívou (písmenko I). Příklady:
-Verze č. 1 (první osoba): Přišel jsem k řece a podíval se na lišáka, který byl na druhé straně břehu. Naše pohledy se na okamžik střetly. Proč na mě tak civíš? pomyslel jsem si a zamračil se. Jeho pohled pro mě byl krajně nepříjemný. „Hleď si svého!“ okřikl jsem ho a otočil jsem se k odchodu. |
-Verze č. 2 (třetí osoba): Rezavý lišák přišel k řece a zadíval se na ní. Na druhé straně seděla další liška a civěla na něj. Rezavý se zamračil. Proč na mě tak civíš? pomyslel si. Pohled neznámé lišky pro něj byl krajně nepříjemný. „Hleď si svého!“ okřikl ji a otočil se k odchodu. |
Napíšete pár vět o tom, jak se vaše liška do Saeronu dostala a pak už můžete plně objevovat krásy zdejší krajiny a jít, kam se vám jen zachce! Nezapomeňte, že příspěvky v Saeronu musí mít nějakou úroveň. Musí být dostatečně dlouhé, neodfláklé a bez chyb. Váš první příspěvek by také měl být na okraji mapy.
Když si rozkliknete učité území a hrajete na něm, řiďte se popisem krajiny, který je sepsaný na každém území. Pokud chcete mezi jedním územím přejít do druhého, je nutné řídit se podle mapy a podle přechodů, která jsou na každém území vypsána. Jednoduše řečeno, nemůžete přejít na druhou stranu mapy a přeskočit všechna území najednou v jednom příspěvku.
Pokud je vám princip přechodů jasný, je možné přeskakovat ob jedno území dle mapy a územích sepsaných v každé knize.
Jak by měl vypadat přechod z území do území
Když se rozhodnete přejít z jednoho území do druhého, je nutné v příspěvku mít správně ony přechody zmíněné. Je jedno jestli použijete u přechodu lomítka // nebo šipky < > Přechody se píšou na začátek příspěvku (z jakého území vaše liška přišla) a nakonec příspěvku (do jakého území míří). |

Nejčastější forma psaní příspěvků je v první osobě minulého času, můžete si ale vybrat styl, který vám bude vyhovovat, a zároveň bude srozumitelný pro ostatní hráče. Pište jen jedním způsobem, v průběhu hry ho pokud možno neměňte.
Boje, konflikty a osídlená území
Celkově platí, že pokud si váš spoluhráč nepřeje konfrontaci nebo dokonce fyzický střet, neměli byste ho obtěžovat. To samé platí při narušování skupinové hry, která o to vyloženě nestojí. I to se může stát a hráči mají právo sami si rozhodnout o tom, s kým chtějí hrát. Nelogická agresivita, útočnost a narušování jiných her není tolerováno! Pokud už se stane, že jste se svojí postavou ve fyzickém střetu, je důležité myslet na to, abyste si nehráli na nesmrtelného a nezranitelného. Hrajete za lišku. Docela zranitelného tvora, který toho zase tolik nevydrží. Důležité také je řídit se vlastnostmi vašeho spoluhráče i vašich, která by při boji měly hrát velikou roli. Dalším důležitým aspektem jsou pochopitelně také magie. Pokud by byl boj vyrovnaný, není problém napsat někomu z vedení, aby rozhodl pomocí vypravěče, kdo střet vyhrál, nebo vám celým bojem nějak zamával. Lišku spoluhráče nesmíte za žádných okolností zabít! |
Křišťálová stěna
Tento termín je velmi důležitý. Křišťálová stěna je pomyslná překážka mezi rpg světem a tím reálným. V praxi to znamená, že by vaše postava neměla být ovlivňována vašimi náladami a neměl by se do jejího života proplétat ten váš, reálný. Taktéž platí to, že vy jako hráči, sice vidíte, co se děje v ostatních knihách a víte všechno možné, ale vaše postava ne. Zná jenom to, co sama zažila. Její svět se prostě s tím naším nijak nepropojuje. Pokud máte neherní rozepře, rozhodně byste je neměli přenášet na své postavy. Dobrý hráč zkrátka umí tyto dva světy od sebe oddělit, a to za jakýchkoliv okolností.Vylepšování postavy, úpravy, změny
Vzhledové změny:
Na Saeronu máte možnost si postupně ve hře vzhled své lišky upravovat. Pokud vás zarazila přísnost, s jakou ke vzhledu přistupujeme u registrací tak věřte, že ve hře můžete svou lišku předělat k obrazu svému a nikdo vám nebude stát v cestě. Samozřejmě to ale stojí dost úsilí a času, nic nejde ze dne na den. Vzhledové úpravy se provádějí za herní měnu. V Saeronu máme šedé kameny, křišťály a pírka z fénixe. Tuto měnu získáváte účastí na akcích, aktivitou v knihách, nebo při jakékoliv pomoci vedení. Každá měna má svou specifickou hodnotu a podle toho se také odvíjí obtížnost jejího získání. |
Seznam bohů, které můžete v Saeronu nalézt:
- Iscariot: vlastnosti, magie s úrovněmi, speciální magie (mírumilovné, ochranné) = hory Mosalien |
- Azrael: vlastnosti, magie s úrovněmi, speciální magie (útočné, zlé) = Tichý svět |
- Mayttee: změna jména, změna věku, magie = Motýlí les |
- Odette: změna vzhledu = Odettin hvozd |
- Osamělá vrána: směnárna = les Antares |
Domluví se s vámi jak přesně bude vzhled vaší lišky vypadat a stanoví vám přesnější cenu. Ceny uvedené u bohů jsou pouze oriantační!
Jakákoliv zranění, která vaše liška získá ve hře (jizvy, spáleniny, ukousnuté ucho a jiné) jsou zadarmo! Stačí napsat vzkaz adminovi, jaké zranění vaše liška obdržela a bude vám přikresleno na vzhled. Samozřejmě musí být odehráno herně.
Duševní vývoj:
Pokud tyto podmínky splňujete, jednoduše pošlete k registracím nové téma s název ÚPRAVA (jméno lišky). Tam nám napíšete důvod změny a poté upravenou povahu. Při úpravách platí stejná pravidla jako u registrace! Tudíž povaha musí být dostatečně dlouhá, logická a kvalitní.
Pokud máte zájem o nějaký šperk (přívěsek, šátek, náramek a td.) vyplňte forum ve šperkovnici, kde popíšete vaší představu. Toto je ovšem jedna z velkých odměn, kterou si musíte zasloužit aktivitou - šperky se nedají koupit. Zápis do dotazníku tedy není záruka, že skutečně dostanete to, oč žádáte. Minimálně si budete muset pár měsíců počkat. |
Smrt
Dále je nezbytné podotknout, že každá liška je smrtelná. Z toho důvodu byla zřízena takzvaná "Druhá strana", kam zemřelé lišky odcházejí. Buď aby nalezly věčný pokoj, nebo aby mohly nalézt smíření a cestu zpět mezi živé. U registrace je proto nutné si vybrat Boha, který se zbloudilé duše ujme a který ji provede očistcem.• Iscariot spravuje území zvané Jeskyně zapomnění.
• Azrael na druhé straně zemřelé bere do míst známých jako Vysoké traviny.
Každé z těchto území je specifické a proměnlivé. Navíc do něj může kdykoliv zasáhnout Vypravěč. Podrobnější informace mohou schválení hráči nalézt v rozcestníku. V případě otázek můžete také kontaktovat Freydis, která je správcem těchto území.
Kam pro radu
Nevíte si s něčím rady? Máte několik možností. Buďto nám můžete napsat na discordu, v chatu a nebo rovnou vzkazem. Kdokoliv z admin teamu vám rád zodpoví vaše otázky. Obrátit se můžete na:![]() | • programátor (tvorba profilů, opravy chyb na webu...) • správa liščat • správa patronů • pomocný kreslíř • schvalování registrací, tvorba profilů... • řešení čehokoliv, co máte na srdci |
![]() | • hlavní kreslíř • správa speciálních magií (schvalovaní, nacenění) • schvalování registrací • tvorba profilů • grafické práce |
Freydis | • tvorba herních / neherních akcí • správce "druhé strany" • správce skupin |
![]() | • kreslíř |
![]() | • rosnička |
Uživatel