O N L I N E
(Za posledních 20 minut)



Discord slouží pro rychlejší komunikaci mezi hráči a vedením. Také se zde konají rychloakce, při kterých si můžete občas vydělat pár kamínků navíc.

Psaní příspěvků

Po schválení registrace hrajete v herních knihách, které najdete vpravo pod sekcí „mapa.“ Tato mapa se vám v pravém menu zobrazí až po schválení!
Zde si rozkliknete určité místo a tam začnete hrát (kliknete na "Přidat příspěvek" a napíšete text svého příspěvků. Nejlepší by bylo, aby váš první příspěvek byl na okraji mapy, z čistě logického hlediska. Vaše liška se přeci jen tak nezjeví uprostřed Saeronu. :) Přímou řeč v příspěvcích píšeme tučně (tlačítko B) a s uvozovkami.
Myšlenky postavy poté kurzívou (písmenko I).
Příklady:
-Verze č. 1 (první osoba):
Přišel jsem k řece a podíval se na lišáka, který byl na druhé straně břehu. Naše pohledy se na okamžik střetly. Proč na mě tak civíš? pomyslel jsem si a zamračil se. Jeho pohled pro mě byl krajně nepříjemný. „Hleď si svého!“ okřikl jsem ho a otočil jsem se k odchodu.
-Verze č. 2 (třetí osoba):
Rezavý lišák přišel k řece a zadíval se na ní. Na druhé straně seděla další liška a civěla na něj. Rezavý se zamračil. Proč na mě tak civíš? pomyslel si. Pohled neznámé lišky pro něj byl krajně nepříjemný. „Hleď si svého!“ okřikl ji a otočil se k odchodu.

Jak na první příspěvek?
• Napíšete pár vět o tom, jak se vaše liška do Saeronu dostala a pak už můžete plně objevovat krásy zdejší krajiny a jít, kam se vám jen zachce! Nezapomeňte, že příspěvky v Saeronu musí mít nějakou úroveň. Musí být dostatečně dlouhé, neodfláklé a bez chyb. Váš první příspěvek by také měl být na okraji mapy.
• Když si rozkliknete učité území a hrajete na něm, řiďte se popisem krajiny, který je sepsaný na každém území. Pokud chcete mezi jedním územím přejít do druhého, je nutné řídit se podle mapy a podle přechodů, která jsou na každém území vypsána. Jednoduše řečeno, nemůžete přejít na druhou stranu mapy a přeskočit všechna území najednou v jednom příspěvku.
Pokud je vám princip přechodů jasný, je možné přeskakovat ob jedno území dle mapy a územích sepsaných v každé knize.

Jak by měl vypadat přechod z území do území
Když se rozhodnete přejít z jednoho území do druhého, je nutné v příspěvku mít správně ony přechody zmíněné. Je jedno jestli použijete u přechodu lomítka // nebo šipky < >
Přechody se píšou na začátek příspěvku (z jakého území vaše liška přišla) a nakonec příspěvku (do jakého území míří).


Nejčastější forma psaní příspěvků je v první osobě minulého času, můžete si ale vybrat styl, který vám bude vyhovovat, a zároveň bude srozumitelný pro ostatní hráče. Pište jen jedním způsobem, v průběhu hry ho pokud možno neměňte.


Boje, konflikty a osídlená území

Celkově platí, že pokud si váš spoluhráč nepřeje konfrontaci nebo dokonce fyzický střet, neměli byste ho obtěžovat. To samé platí při narušování skupinové hry, která o to vyloženě nestojí. I to se může stát a hráči mají právo sami si rozhodnout o tom, s kým chtějí hrát. Nelogická agresivita, útočnost a narušování jiných her není tolerováno!
Pokud už se stane, že jste se svojí postavou ve fyzickém střetu, je důležité myslet na to, abyste si nehráli na nesmrtelného a nezranitelného. Hrajete za lišku. Docela zranitelného tvora, který toho zase tolik nevydrží. Důležité také je řídit se vlastnostmi vašeho spoluhráče i vašich, která by při boji měly hrát velikou roli. Dalším důležitým aspektem jsou pochopitelně také magie.
Pokud by byl boj vyrovnaný, není problém napsat někomu z vedení, aby rozhodl pomocí vypravěče, kdo střet vyhrál, nebo vám celým bojem nějak zamával.
Lišku spoluhráče nesmíte za žádných okolností zabít!
Na území, kde sídlí skupina, byste se neměli moc promenádovat. Je to riskantní a neuctivé. Pokud chcete předejít konfliktu, je dobré držet se u okraje území a vyčkat, až si vás najde člen skupiny. Ještě horší je na území obsazeném skupinou lovit, nebo dokonce vyhledávat jejich úkryt, kde mohou být schovaná liščata! Pokud se rozhodnete přidat do skupiny, počítejte s tím, že to znamená i nějaké povinnosti a pravidla. Vice o skupinách čtěte zde.

Křišťálová stěna

Tento termín je velmi důležitý. Křišťálová stěna je pomyslná překážka mezi rpg světem a tím reálným. V praxi to znamená, že by vaše postava neměla být ovlivňována vašimi náladami a neměl by se do jejího života proplétat ten váš, reálný. Taktéž platí to, že vy jako hráči, sice vidíte, co se děje v ostatních knihách a víte všechno možné, ale vaše postava ne. Zná jenom to, co sama zažila. Její svět se prostě s tím naším nijak nepropojuje. Pokud máte neherní rozepře, rozhodně byste je neměli přenášet na své postavy. Dobrý hráč zkrátka umí tyto dva světy od sebe oddělit, a to za jakýchkoliv okolností.

Vylepšování postavy, úpravy, změny

Vzhledové změny:
Na Saeronu máte možnost si postupně ve hře vzhled své lišky upravovat. Pokud vás zarazila přísnost, s jakou ke vzhledu přistupujeme u registrací tak věřte, že ve hře můžete svou lišku předělat k obrazu svému a nikdo vám nebude stát v cestě. Samozřejmě to ale stojí dost úsilí a času, nic nejde ze dne na den.
Vzhledové úpravy se provádějí za herní měnu. V Saeronu máme šedé kameny, křišťály a pírka z fénixe. Tuto měnu získáváte účastí na akcích, aktivitou v knihách, nebo při jakékoliv pomoci vedení. Každá měna má svou specifickou hodnotu a podle toho se také odvíjí obtížnost jejího získání.
Pokud nasbíráte dostatečný počet dané měny, kterou potřebuje, tak vám zbývá jenom herně dojít za některým z našich bohů, který je ukryt na mapě. Po schválení se vám otevře možnost celé mapy kde je také jednoduše najdete.

Seznam bohů, které můžete v Saeronu nalézt:
- Iscariot: vlastnosti, magie s úrovněmi, speciální magie (mírumilovné, ochranné) = hory Mosalien
- Azrael: vlastnosti, magie s úrovněmi, speciální magie (útočné, zlé) = Tichý svět
- Mayttee: změna jména, změna věku, magie = Motýlí les
- Odette: změna vzhledu = Šeptavý les
- Osamělá vrána: směnárna = les Antares
Každý z nich sídlí na jednom z území. Pro větší obtížnost není napsáno na kterém území se daný bůh nachází, najít je ale není nic těžkého. U každého z nich je napsané, co nabízí a co za to chce. Jakékoliv vzhledové úpravy (speciální odznaky, magické předměty a podobně) je nutné nejdříve konzultovat s administrátorem. Domluví se s vámi jak přesně bude vzhled vaší lišky vypadat a stanoví vám přesnější cenu. Ceny uvedené u bohů jsou pouze oriantační!
Jakákoliv zranění, která vaše liška získá ve hře (jizvy, spáleniny, ukousnuté ucho a jiné) jsou zadarmo! Stačí napsat vzkaz adminovi, jaké zranění vaše liška obdržela a bude vám přikresleno na vzhled. Samozřejmě musí být odehráno herně.

Pokud máte zájem o nějaký šperk (přívěsek, šátek, náramek a td.) vyplňte DOTAZNÍK NA PŘÍVĚSKY, kde popíšete vaší představu. Toto je ovšem jedna z velkých odměn, kterou si musíte zasloužit aktivitou - šperky se nedají koupit. Zápis do dotazníku tedy není záruka, že skutečně dostanete to, oč žádáte. Minimálně si budete muset pár měsíců počkat.

Duševní vývoj:
Samozřejmě, že se váš charakter krom vzhledu může změnit i povahově. Není to ale věc, která se stane ze dne na den. Pokud má změna povahy logický důvod (tragická, nebo naopak radostná událost v životě postavy…) tak nemáme problém s úpravou. Vše ale musí být herně zahrané a musí být jasné, PROČ se vaše postava změnila. Její vývoj musí mít logický a jasný důvod.
Pokud tyto podmínky splňujete, jednoduše pošlete k registracím nové téma s název ÚPRAVA (jméno lišky). Tam nám napíšete důvod změny a poté upravenou povahu. Při úpravách platí stejná pravidla jako u registrace! Tudíž povaha musí být dostatečně dlouhá, logická a kvalitní.

Kam pro radu

Nevíte si s něčím rady? Máte několik možností! Buďto nám můžete napsat na discordu, v chatu a nebo rovnou vzkazem! Kdokoliv z admin teamu vám rád zodpoví vaše otázky. Obrátit se můžete na:
icon Herrea (hlavní administrátor)všeobecná práce na webu
icon Xayah (administrátor)registrace, tvoření profilů, kreslíř, rosnička, herní/neherní akce, všeobecná práce na webu
icon Newt (pomocník)rosnička, registrace, herní/neherní akce


U Ž I V A T E L